Pagini

duminică, 24 ianuarie 2016

Cum sa interactionam cu o gravida.



1. Nu atinge burta!

Stiu, e dragut sa vezi o burtica care gazduieste un bebe… asa de dragut incat nu poti sta sa nu o atingi. Adevarul gol-golut e ca gravidei nu-i place treaba cu atinsul… Eu mi-am facut un tricou special pentru asta… toate persoanele de sex feminim frecau burta mea… parca eram mielul de Pasti “Hai pune mana pe burtica ca sa-ti iei masina mica”. Apropo, un copil se formeaza cu una bucata femeie si una bucata barbat… de ce nu se atinge si samantatorul barbatului ca pe burtica? Ca doar a avut si el un rol in treaba asta…
2. Mai usor cu intrebarile.
Cum se afla ca o colega/ prietena/ruda astepta un copil apar o serie de intrebari. Cred ca si cel caruia i se pregateste un test la detectorul de minciuni raspunde la mai putine. “Cand nasti?”, “Ce sex vrei sa aiba?”,”Te-ai gandit la nume?” Si lista continua… Ideea e ca saraca femeie nu are inca idee cu ce o sa faca sau cum o sa faca.
3. Tineti povestile pentru voi!
Femeile care au trecut prin sarcina si au nascut parca au o satisfactie sa povesteasca gravidelor despre cum sta treaba cu sarcina-nastere-alaptare. Si nu oricum… ci cu detalii! Daca curiozitatea nu o indeamna sa intrebe mai bine nu-i povestiti cat de rau doare o cezariana… acum sincer, ai copilul in brate… nu-i asa ca ai uitat de chinurile nasterii si ai face iar si iar asta?
4. Nu sunteti medici!
“Parca ai burta cam lasata, cred ca nasti” sau “Ce burta mare/mica ai” sau “Nu simti cum misca copilul?” Am auzit asta toata sarcina. Fiecare sarcina e diferita, chiar si mamele cu 2 copii au avut simptome, stari si forma burtii diferite. Toate remarciile pot speria gravida pentru ca crede ca nu se incadreaza intr-un tipar care defapt nu exista.
5. Kilogramele in sarcina.
O intrebare ca “Si cate kg ai luat… asa multe? Vai eu doar 8 kg” poate face ca gravida sa fie ingrijorata si chiar la un pas sa tina regim de teama ca nu le mai da apoi jos. Stie singura ca nu e slim, o poti incuraja frumos spunandu-i ca e frumoasa! Eu am luat 30 kg si cica radiam de fericire.
6. Fara exces de… mancare.
O gravida nu trebuie chiar sa manance pentru 2, asa ca incercati doar sa intrebati daca vrea si fara sa o fortati.
Eu cum eram la masa, toate colegele imi dadeau de la ele sa gust… pai cum credeti ca am ajuns la 30 kg? Cu “munca si sacrificiu”!
7. Incurajari
Uitam mereu de lucrurile frumoase pe care le-am parcurs in sarcina… si uitam sa le spunem viitoarelor mamici. Hai sa-i spunem ca este frumoasa si ca parul ei devine des si sanatos. Hai sa-i facem cadou o crema impotriva vergeturilor care pe noi ne-a ajutat.
Viitoare mamici, viata o sa se schimbe, o sa fie obositor si greu, hormonii o sa faca o petrecere de ”casa noua ” insa va spun ce nu am auzit in clipele mele de sarcina: o sa fie cea mai frumoasa experienta …viata traita inainte de un copil o sa para ceva superficial, oboseala o sa cuprinda fiecare milimetru din corpul vostru dar minunea cand zambeste sau priveste atent chipul vostru incarca automat bateriile. Suntem setate inca din fabricatie cu un program numit “supermama” trecem pe pilot automat si facem fata cu brio noilor provocari. Prima intalnire o sa fie cea mai frumoasa zi din viata voastra, pregatiti-va pt asta… restul e cancan!

Sursa :facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu