Pagini

miercuri, 3 decembrie 2014

Pasta FIMO – o mie de idei de modelare

Cum bine stiti din articolul anterior  mi-am inceput o mica afacere cu bijuteriile hand -made,datorita site-ului Gem Sale,de unde mi-am achizitionat toate lucrurile de care aveam nevoie.Am incercat sa fac tot felul de bijuterii,dar cum clientii de fiecare data imi cereau lucruri noi,am inceput sa fac brose si alte bijuterii din pasta Fimo,mi-am ales steul de culori si m-am apucar de treaba.

Nu e chiar asa de usor sa lucrezi cu o astfel de pasat deoarece trebuie multa atentie si migala.Cateva lucruri de baza pe care si voi cred ca le stiti ,dar nu mai strica inca 2 vorbe in plus si de la mine nu?
Pasta fimo nu trebuie asezata pe mobilier,covoare ,parchet inainte de a se intari,deoarece riscati sa ramana petele care sunt greu de curatat.
Pentru un astfel de pachet nu am scos prea multi banii din buzunar,am scapat ieftin Fimo, si am dat in jurulu sumei de 11lei...acceptabil pentru aceasta pasta nu?
Nu a durat mult comanda si in ziua urmatoare m-am apucat de lucru ce a iesit????o sa vedem daca e ceva ok,sau vom mai adauga cate ceva,in functie de preferintele clientului.
Nu stiam lucruri prea multe despe utilizarea acestei paste,dar instructiunile de pe ambalaj m-au ajutat tare mult si cateva idei de pe internet,despre  modele ,am incercat si cred ca am reusit sa fac ceva frumos,pentru inceput.
Am luat o bucatica de pasta turquoise si am inceput sa ma joc cu ea in mana,sa o modelez si in acelasi timp sa devina maleabila.
Am reusit sa fac o sfera,apoi pe aceasta o aplatizez sa vad ce imi poate iesi din aceasta bucatica ,am lasat-o asa apoi am luat inca doua bucatele mov de pasta si pentru ochii,am urmat acelasi procedeau apoi le-am pus peste acea bucatica ,apasand bine pentru a se prinde,daca nu reusiti puteti folosi si aracet.Ii aranjez in asa fel incat sa fie ambii la fel.
Nu e mare greutate,mie de acum a inceput sa imi plaa si mai mult...pentru gura trasez cu un ac de cusut si umplem cu o alta culoare ,sau cum doriti ,eu am folosit la fel,pentru a-i  oferi o forma interesanta si hazlie.
Eu incerca creea  o brosa ,ca inca nu v-am specificat ce doresc sa fac  cu aceasta pasta fimo professionala pentru asta ,mai mi-a trebuit cateva lucrusoare care le aveam prin casa.
Pentru doua antenute am nevoie de putina sarma subtire usor de modelat,le-am amplasat si le.am pus cate o biluta mov in capat.


Pentru urmatorul pas,care urmeaza sa-l facem este intarirea pastei,cel mai important lucru de care trebuie sa avem grja.Bagam brosa la cuptor ,la foc mediu pentru 10 minute,trebuie sa fim atenti sa nu se prajeasca,mai bine suntem cu ochii pe cuptor ,sa nu fie prea incalzit.   Timpul de coacere a bijuteriilor din Fimo variază in functie de dimensiunile acestora,pentru margelutele mici care se coc mai repede timpul escurt dar ,pentru un pandantiv gros dureaza ceva mai mult,si de aceia trebuiesc supravegheate ,pana capatam experienta.

Asa arata scos din cuptor,si-a schimbat textura.Si la final ii voi atasa pe spate un suport pentru inchidere.

Se poate folosi chiar si dupa mai mult timp de la deschiderea pachetului daca este depozitata corespunzator.





In functie de finalizarea bijuteriilor pe care vrei sa le realizezi ,vei avea nevoie de diferite lucrururi,ata ,sarma,zale metalice, accesorii speciale pentru cercei, cleşte/patent cu varful foarte ascutit, iar pentru luciu – lac.Toate aceste le puteti gasi in magazinul special destinat bijuteriilor hand-made GemSale.



Nu uita:

  • FIMO se coace la foc mic;
  • nu lasa pasta in cuptor mai mult de 30 de minute;
  • poti afla aproape tot ce te intereseaza cautand pe YouTube tutoriale pentru lucrul cu lutul polimeric.

Pe parcurs daca afacerea imi va merge bine,imi voi achizitona o masina speciala de intins lutul si lucrurile necesare pentru crearea unor obiecte frumoase .


Pune bani deoparte pana de Sarbatorile de Iarna, www.gemsale.ro promite cele mai mari reduceri dintre site-urile de profil!!
Voi ati incercat sa lucrati cu pasta Fimo ?ce parere aveti?


*pozele nu imi apartin

2 comentarii: