Pagini

miercuri, 11 martie 2015

O minunata vacanta

Bunei mele prietene ii place tare mult sa calatoreasca,pot spune ca a vizitat aproape toate tarile din Europa dar nu numai.Am auzit ca de o vreme a plecat in Turcia,o tara foarte frumoasa,cu peisaje si locuri minunate. Instabulul fiind prima alegere trecuta pe lista.Zis si facut.A mers la firma CND Turism si-a facut rezervare in perioada care a avut-o disponibila,s-a uitat pe lista lor de oferte turism si a ales un circuit cu autocarul.

Din cate mi-a povestit este o destinatie exotica ,vazund si eu la televizor prin filmele turcesti care se deruleaza pe programele de teleiziune.Pot spune ca nu are o perioada anume cand se tine de aceste vacante,isi ea frumos concediu pe o perioada de 10 -15 zile maxim si se duce acolo unde-i pofteste inima.De multe ori am fost si sunt invidioasa pe ea,deoarece ea are mereu timp pentru vacante si se gandeste numai la ea.Pe cand noi astia,care nu prea aveam asa mare buget stam acasa si privim la fotografiile care ni le aduc .

 Tin minte cand imi povestea ca a fost pe insula Anatolia,care este una dintre regiunile cele mai locuite din lume.A intalnit oameni simpatici,cu care bine inteles s-a si imprietenit mai greoi.A vizitat Moscheea albastra din Instabul,Hagia Sophia.Nu a vrut sa ajunga pe urmele lui Suleyman Magnificul ,dar destinul asa a fost uneori scris si o reusit sa viziteze si acele locuri.Nevazand si nici vizionand vreun episod din acest serial a fost mai mult decat surprinsi.

Sincer nici nu se asteptau la ce o sa se intample,dar cu agitatia si aglomeratia si toata nebunia care a fost,a uitat cu totul.Ajunsi la Art'Otel situat in cartierul Laleli,au inceput sa-si faca primele impresi despre acest oras:un oras frumos nu poate nega acest lucru numai ca lumea de pe strada,claxoanele,agitatia,si magazinele unul langa celalalt ii lasa de dorit.In zilele ce au urmat au mai vizitat obiectivele turistice care mai erau ,spre exemplu au ajuns in  Piata Sultanahmet unde s-au putut bucura de cele mai frumoase peisaje.

In toata aceasta calatorie imi recomanda si mie circuite turistice,deoarece plecarea este dintr-un anumit loc se urmeaza un traseu care se tine cont de el,se pleaca pe o ruta dar se intoarece pe alta parte dar la intoarecere tot acel loc de unde am plecat vom ajunge.Circuitul cu autocarul a fost un adevarat mister pentru ea,pentru ca nu prea apuca sa adoarma,doar noaptea,imi spune ca era tare curioasa de toate peisajele,sa retina cat mai multe nume,dar din pacate nu prea a reuist din cauza limbi si scrisului care nu prea putea sa-l inteleaga.
A intalnit oamnei care vorbeau turca dar si alte limbi cum ar fi engleza care e cea mai uzuala,dar si franceza presupun ca acesti oameni care vorbeau aceste limbi erau tot asa calatori asa ca ei ,care cat de cat cunoasteau zona.
Cu un buget nu prea mare,cauta mereu oferte si este cu ochii pe agentiile de turism,isi face cu ceva luni inainte rezervare,iar orice banut il pune deoparte pentru a avea in plus,pentru orice eventualitate.II place acele locuri nemaidescoperite inca,acele cascade care suera infiorator,acele pesteri care rasuna de la vreo cativa km,acele stanci foarte ascutite si nu numai.

Si eu sunt adepta acestor excursii numai ca din cauza bugetului nu ne putem permite.Atunci cand ne facem si noi timp o data pe an ,de un week-end e ceva la care visez  de mult timp.Imi doresc prima data sa pot vizita locurile pitoreste,sa cunosc tara mult mai bine iar cu voia Domnului,poate o sa avem si noi ocazia sa ne putem permite o vacanta exotica.
Imi doresc sa imi pot lua o vacanta de la CND Turism ,care este o agentie foarte prompta si serioasa,unde putem gasi orice destinatie...fiind ea aproape sau la mii de km departare.Voi aveti timp sa va faceti in fiecare an cate o mini-vacanta sau asa ca noi mai rarut ca-i mai dragut???
Prima mea iesire a fost la varsta de 19 ani,cand sotul dintr-o prostie a spus sa mergem la mare nu prea aveam noi finante,dar vreau sa spun ca a fost super frumos si nici nu ma asteptam la astfel de surpriza din partea lui.Vad mereu la prieteni apropiati si nu numai ,ca isi fac mereu timp pentru ei...se relaxeaza ,isi incarca bateriile si revin cu forte noi.


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2015 ,proba a patra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu