Pagini

luni, 2 martie 2015

Usor voi deveni designer vestimentar

Nu de mult am vizitat pagina de internet(facebook) Atelier Anca din Oradea,sa-mi comand o rochie pentru o frumoasa aniversare, petrecere.
In primul rand vreau sa va spun ca am fost foarte uimita de modelele si creatiile ce pot iesi din aceste manute.Apreciez acest lucru foarte mult ,tinand cont ca in ziua de azi nu multe persoane mai isi achizitioneaza masina de cusut pentru un job sau pentru el insusi acasa.Cu toate aceste m-a incantat si pe mine si mi-a starnit din ce in ce mai mult interesul.Spun acest lucru pentru ca eu deocamdata nu am un loc de munca si mi-ar prind bine,sa cos si sa fac diferite hainute,de care lumea sa fie foarte incantata,cunoscuta asa cum e Anca.

Stand un pic de vorba cu Anca:

Eu: Buna ziua draga mea Anca ,ma bucur tare mult ca am aceasta ocazie de a vorbi cu dvs despre acest frumos lucru.De unde va venit aceasta idee de a creea hainute?

Anca: Sincer nici nu mai stiu.. am inceput de cand eram foarte mica , cu hainute pentru papusi , (in special papusile mele Barbie) erau tare "rasfatate" orice material prindeam in mana , il foloseam sa le fac rochite de printesa (inclusiv perdelele mamei ;)) ... apoi, dupa un timp cand am mai crescut, am inceput sa imi modific hainutele, la inceput lucruri usoare ( stramtat, scurtat), dupa mi-am dat seama ca as putea mai mult si m-am pus pe experimentat , am inceput cu o rochita mai simpla pentru mine ( aveam ceva eveniment), mi-a placut cum a iesit, am vazut ca a fost apreciata de cei din jur. Mi-a placut senzatia care o aveam cand stiam ca pot sa realizez ceva dragut cu mainile mele , si de atunci tot timpul cand aveam nevoie de o hainuta mai speciala , imi croiam singura modelul, mai ii faceam o rochita mamei, sorei .. ...m-am pus sa tot invat , sa experimentez (pana inclusiv in momentul de fata )..

Eu: Ma bucur tare mult pentru tine.De unde iti achizitionezi materialele sau tot ce mai trebuie?
Anca:Majoritatea online, prea putin de la magazinele de la mine din oras.



masina de cusut Brother.
Cu toate acestea ,am inceput sa-mi caut pe internet un magazin de electrocasnice, pentru a-mi face o idee de preturi si apoi sa ma pun sa-mi achizitionez ce mi-ar prinde bine si tot odata sa-mi fie foarte util.La un pret foarte avantajos am gasit aici masina de cusut Brother,care nu am stat prea mult pe ganduri si mi-am achizitionat-o.
Primul lucru care mi-a fost in gand ,am zis sa o primesc si apoi sa ma apuc de treaba..sa fac cateva lenjerii de pat ,apoi daca acestea imi vor iesi voi continua din ce in ce mai mult sa fac rochite si diferite hainute.Dar pana atunci mai avem de experimentat si de invatat de la cei care se indemna mai bine.
Zis si facut ,masina a venit a doua zi dupa comanda,cu putin ajutor din partea cumnatei,care ea are masina si stie, am inceput sa trasam sa alegem materialul care il vom folosi si apoi sa cos putin cate putin la o fata de perna.


Ne-a trebuit ceva timp pentru a ne iesi o fata de perna asa cum trebuie,pentru ca dupa ce s-a croit fata de perna,apoi am facut tivurile care v-a forma o fenta lata asa cum am calculat la croi.Dupa terminarea tivurilor,si coaserea ei,la final am executat pe tivul exterior al fentei butonieri la 6-8 cm
distanta intre ei,iar pe celalalt tiv am cusut nasturii.
Apoi singurica am zis sa mai cos vreo cateva sa vad cum imi va iesi,dar cum totul a fost perfect si munca mea era apreciata din cei din jur ,am inceput sa primesc diferite comenzi cat si la haine unde imi era destul de frica.Dar cum totul a mers destul de bine ,am inceput sa creez unei amice o rochita,care o va purta la un botez ,acum in aprilie.


Mi-a fost destul de teama la inceput dar rezultatul a fost uimitor si laudele pe masura.Dar cu instrumentele de baza ,masina de cusut ,ac,ata,foarfec si fiarul de calcat totul pare din ce in ce mai usor.Dar pentru o reusita aveti nevoie de  simt estetic,inventivitate si creativitate,dar nici imaginatia ,rabdarea,precizia ,capacitatea de lucru cu oameni nu sunt mai prejos,si sunt foarte importante mai presus de orice.
Am masurat-o,am intrebat-o ce material prefera si ce culoare,iar modelul il aveam undeva intr-o revista ,care de acolo nu a fost mare lucru sa o fac.

Acum majoritatea prietenilor sunt incantati si bucurosi,ca le pot face diferite hainute...si tinand cont ca am plecat de la o simpla fata de perna ,acum am inceput sa preiau si diferite comenzi de pe internet.La acest lucru nu ma asteptam niciodata ,ca eu nu stiam sa cos la masina nu stiam mai nimic..dar acum am un job chiar la mine acasa si nu mai sunt nevoita sa ies prin vant ,ploaie afara sa accept cerintele sefului,acum ies afara numai sa imi iau tot ce imi trebuie,apoi inapoi la cusut,iar timpul mi-l pot face eu in functie de cate comenzi am si restul.

Acum timpul este impartit,pe de o parte familia si restul treburilor casnice si apoi ma retrag in camaruta mea,unde imi gasesc linistea si ma relaxez tot odata, creeand diferite modele de unde castig foarte bine.Poate ca unii dintre voi isi doresc sa fac acest lucru,mai ales daca stii sa cosi la masina iti va veni foarte usor,dar cuM am fost eu ,a fost destul de greu pana cand m-am invatat si pana cand lumea a prins incredere in mine.

La finalul acestui articol eu vreau sa va urez toate cele bune, o primavara insorita,cu multe flori ,cu cat mai multe realizari si tot ce va doriti.
Ma bucur tare mult ca ati trecut pe aici sa-mi cititi povestea si inceputul unei noi cariere ,care sper ca totul va decurge bine la fel ca si pana acum.

Voua va plac hainutele handmade?mai ales daca sunt facute de persoane cunoscute,aveti incredere?Eu am si voi avea la fel ca si pana acum.


Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog2015.

7 comentarii:

  1. Daca iti place, vei deveni un designer destul de bun, in acest fel iti vei croi hainele exact asa cum iti doresti. Imi place masina de cusut e f performanta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos,imi place,util si interesant ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. De multe ori ma gandeam ,cand vedeam pe facebook fete care au aceasta pasiune si toata lumea le lauda creatiile si le cumpara, mi'ar place si mie sa am aceasta inclinatie ,e foarte frumoasa si totodata si profitabila si fara de stres.Iti doresc mult succes incontinuare !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu sunt pasionata de cusut,insa nu stiu sa croiesc

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru ambitia ta de a invata sa lucrezi cu masina de cusut. Acum cateva saptamani mi-am cumparat si eu una din Lidl si sunt incantata ca pot sa o folosesc pt familie, dar si putin ingrijorata ca nu stiu sa fac foarte multe cu ea pentru ca nu experienta sau macar vreun curs de croitorie facut. Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Totul se invata cu rabdare si dorinta..Felicitari pentru achizitia masinii,pentru curajul de a te apuca sa cosi lucruri fumoase si bafta multa pe mai departe!!Cat mai multe comenzi!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci jur ca vreau sa- mi cumpăr o masina de cusut,iar asta de la Brother arata super si este si performanta.Sincer nu stiu sa cod mare lucru,dar am incredere ca voi invata sa devin un mic designer,pentru ca imi doresc din suflet lucrul acesta,iar daca Anca a putut,vom putea si noi,nu? Multumim pentru articol,tare interesant!

    RăspundețiȘtergere